Esperimenti psicologichi nantu à e persone

I spirimenti psicològichi nantu à e persone fussenu guidati micca solu da i medichi cruelisti di a Germania fascista. Avè succorsu à a passione di ricerca, i scentifichi a volte cumpurate i più terribili sperimenti psicologichi, i risultati di quale, anche à scandalizà u publicu, sò sempre interessanti per i psiculoghi.

I spirimenti psicològichi più terribili

In a storia di l'umanità sò stati numerosi esperimenti chjocci à i persone. Probabili forsi, micca tutti sò publicizzati, ma quelli chì sò cunnisciuti sò impressionanti cù a so monstruità. A funzione principale di esse esperimenti psicologichi hè chì i sughjetti ricivutu un traumu psicologicu chì cambiau tutta a so vita.

Fù questi l'esperimenti psicològichi più terribili nantu à e persone, ci pudemu missu u studiu di Wendell Johnson è Maria Tudor, realizatu in u 1939 cù a participazione di 22 orfani. L'esperimenti spartìanu u zitellu in dui gruppi. I figlioli di i primi dicenu chì u so discorsu era correctu, i participanti di u secondu era umiliatu è ridiculibule per i difetti verbali, chjamendu i stutterers. In u risultatu di stu sperimentu, i zitelli di u secunnu gruppu sò veramente stuttereri per a vita.

U scopu di l'esperimentu psicologicu di u psicologu John Mani era per pruvucari chì u genere hè determinatu da educazione , è micca da a natura. Stu psicugrafo hà cunsigliatu i genitori di Bruce Reimer, di u vinticu anni, chì, in u ciruglu di circoncision falluta, hà da danatu à u pene, a rinviatu solu è fece l'u zitellu cum'è una zitella. U fruttu di stu mondu prucessu hè a vita di u malugheru è u suicidiu.

Autri esperimenti psicologichi interessanti à e persone

Un esperimentu di a preso di Stanford hè cunnisciutu assai. In u 1971, u psicologu Philip Zimbardo splariu u so gruppu di studienti in "prigiuneri" è "supervisors". I studienti sò stati posti in una stanza ricorda à una prigiò, ma ùn li daveru micca infurmazioni per u cumpurtamentu. Dopu un ghjornu, i participanti anu accustatu à i so roles chì l'esperimentu era stata chjamatu premature per i razzi etici.

Un spirimintu psicologicu interessanti hè cunnisciutu nantu à i adolescenti muderni. Li sò stati offerte per passà 8 ori senza una TV, l'informatica è l'altri articuli moderni, ma permettenu di scrive, leghjite, caminate, etc. U risultatu di stu sperimentu hè ancu chocante - da 68 partecipanti solu 3 adulescenti eranu pussibule di sustene a prova. U restu hè accuminciatu cù problemi somati è mentali - nuvuli, mareosità, attacchi di panicu è pensioni suicidi.