Forme di cognizioni sensoriale

Avà hè cunnisciutu chì era e trè forme di a cugnizzioni sensu chì foru u primu passu in a via di a cugnizzioni. Hè u megliu è più accessibile, cunziddiendu a basa di u cuntattu umanu cù u mondu circundante.

Specìficuità è e formi di cognizioni sensoriale

A Cognition Sensual implica a cunnuscenza di u mondu cù l'aiutu di i sensi: audiò, oliu, toccu, vista, gustu. Questa cunniscenza hè a primurosa fonti di ogni sapè. Ùn vi scurdate chì sempre ci hè sempre una diferenza frà u prototipu è l'imaghjina sensuale, chì ùn ponu micca ignucati.

L'ogghjettu di a cunniscenza hè sempri più riccu ca u cuncettu riflettendu, postu chì ùn importa micca quantu largu hè, ùn hè micca capaci di abbracerà ogni parte. Trè formi di a cognitioni sensu sò cunnisciuti: sensazione, percepzioni , rapprisintazioni.

Formi basi di cognizzioni sensoriale: sensazioni

Sensazione hè a prima forma. Comu regula, riflessione solu una pruprietà chì pò esse determinata da i sensi (lume, culore, culmu, etc.). A sensazione li permette di sclusà solu parmettini, ma micca cunniscenze cumpletu (per esempiu, u culore di una pumu ùn pò micca esse ghjudicati nantu à u so oliu, gustu, temperatura, etc.).

In ogni modu, per mezu di a sensazione, una cunnessione hè stabilitu entre u sujetu cognettu è l'ughjettu cugnizabal. A causa di l'attività attiva di a cuscenza, ogni sensazione chì entra in u mo culone si trasforma in una figura di percepzioni.

Perception hè una forma di cugnizzioni sensu

Perception hè una impresa concreta-sensuale di un oghjettu o fenomenu. In u mondu mudernu, ùn hè solu percepzioni per mezu di i sensi, ma dinò percepzione cù l'aiutu di strumenti (per un microscope, un telescopiu, etc.) hè pussibule. Grazie à i rializazioni di a scienza è di a tecnulugia, a percepzioni cum'è cuncettu hè diventatu.

Perception hè un caratteru attivu è si esprimi un interesse stabilitu in l'objeti di a rialità, chì hè spressione in a vuluntà di capì. L'attività di u sughjettu in stu casu si manifisteghja in l'urganizazione di e cundizioni in quale l'ughjettu pò esse studiatu cum'è questu possu. Hè a percepzioni chì si trova nantu à a basa di l'accumulazione di materiale, grazia à quale in u futuru si ponu pussibule di fà un cuncettu o una teoria di u nivellu di u duminiu.

Forma di cognizioni sensoriale di u mondu: representazione

Hè cresce chì hè di l'arti sensuale chì una persona s'accupe duce chì a so memoria hè cunsistenti. Vi permette di salvà è ripruduce una catena d'immagine ancu senza esempiu illustrativu. Allora andemu à u cuncettu di representazione.

A rapprisintazione hè a terza forma di a cugnizzioni sensu è si manifesta in questi reproduce l'imagine di un ughjettu nantu à a basa di l'esperienza di l'interaction cù questu. Hè impurtante chì questa succorsa in a mancanza di u sughjettu stessu. A rapprisintazione hè una figura holistic di a rialtà chì una persona pò sempre ripruduce cù l'aiutu di a memoria. Hè ciò chì sapendu chì una mela manca, una persona pò ricurdà u so culore, u pesu, u gustu, l'olfattu, a sensazione taccione chì dà, si tenue in manu.

Hè deve esse cunsideratu chì a memoria di una persona hè assai selettiva, per quessa da questa faccia è e proprietà scumpressenu, chì a persona ùn hà micca firmatu a so attenzione , o chì ellu ùn si cunsidereghja impurtante. A memoria hè suggetiva, è una persona discrivarà a mazza comu russa è dolce, è l'altra cum'è una matura è grande.

Ancu in questu stage hè facilissimu seguità l'apparizione di elementi astratti. Hè per quessa, in questu staghjunu, a cugnizzioni sensitiva hè vinuta in un finu è a so funzione più complexa - cognition razionale - pare. Tuttavia, ùn belittle the importance of the first, step sensory - sò a basa di ogni sapè, cun elle principiate a cunniscenza in generale.