L'Antica Cità di Safed

Una petite zona di Israele hè casa di molti siti archeologichi, storichi storichi è santu cristiani. Per una visita, hè micca impositu vedà tutte l'esplendenza di u paese, ma unu di i primi posti per visita hè Safed - a cità vechja.

Chì ghjè interessante per a cità vechta di Safed per i turisti?

In russu, u nome di a cità hè diferenti - Safed. Safed era famoso in i seculu XVI è 17, quandu i rabbuli mystique moved to this place. Sta cità hè u centru di a diffusione di a Kabbalah. Eccu u patru spirituale di stu sagru, Rabbi Yitzhak Luria, era stante è mortu.

A cità hà avutu una storia prublema, chì ricurdeghja i insurgenti di Zheolot chì custruiscenu una fortezza quì, ancu i croisani, Mamelucchi passanu à u territoriu. Safed hà pruspiratu finu à chì u regnu turcu era annantu.

A maiò parte di i monumenti architettoniici è i so abitanti soffrenu per l'attività sismiche, ma i turisti moderni pò sempri veddi parechji monumenti chì sò stati manteni cuntribbuti à i nostri ghjorni. Sò cuncentrati in a parte antica di a cità.

Sights of the Old City

I turisti chì vulianu sentu u veru u spiritu di Israele, hè necessariu di visità in Safed. U stabilimentu, chjamatu a cità di i cabalisti è i mystichi, è senza ragiuni, postu chì questu locu hè inturniatu in un ambienti misteriosu. Parechje assuciatu cù i poviri rabbi chì vinianu quì in i seculi XVI-XVIII di Spagna è Portugallu.

Safed era una cità multinazione è era custruitu da parechje pòpuli. Sò esse spiegati da u stilisticu specialu di i so boni architettoniali, in quale sò diverse cultures.

Safed pò esse diventatu da aduità in dui parti: a cità vechja, quandu i so antichi monumenti di l'architettura sò cuncentrati, è a nova parte moderna. Per i turisti, u valore hè principalmente a parte antica, duv'è pudete sentisce l'spiritu di u passatu.

In u paesi anticu l'attratore principali hè a so strata, ùn sò micca situati com'è solitu, ma di l'altru, questu quì, si passanu da u ciminu à u fondu. Sò quasi sanu sanu di scalini, è l'anch'ellu pò esse assai strittu chì per quellu di elli hè impussibili disperse à dui persone.

Un fattu interessante hè chì tanti parti di l'edifizzioni sò dipinciutu blu. Questu hè micca un accidentu, perchè secondu e credenze ssa ùmmia protetteghja di l'ochju bè.

A vita principale hè cuncintrata nantu à a strada principali di Ghjerusalemme, chì curri in a muntagna. Per accade à i chjucchi stesi di Hatam Sofer è di Sukkok Shalom, avete bisognu à andà à a fine nantu à a strada di Jerushalaim. Ghjè in l'intersezione di queste rite hè a sinagoga quartu, è un fattu interessante hè ancu cunnessu cù elli.

Sicondu tradiziuni judaichi, tutte e sinagoghe ci anu vultatu à l'Orienti, è queste mi circundanu à u sudu. Questu hè duvuta à u fattu chì i residenti di a cità si cresce da u sudu di a parrocchia di u Messiah. Ogni sinagogu anu u so proprietà unicu. U più famosa hè a sinagoga di Sephardi, è l'Àri, l'internu chì hè incredibile di luxuriu. In Safed, ci sò ancu sinagoghe antichi cum'è Abokhav, Banai è Karo, à quale parechji peregrinu sò venenu annu. Ci sò ghjunti da a strada di Jerushalaim.

In u paesi anticu, ci hè ancu quartier d'artisti, quì pudete piglià un ambienti spéciale di creatività. In u quartier d'artisti sò una casa decorata assai interessante. Quì ci sò e porti falsificate, lanterni quaint. I turisti ponu passà tranquillamenti in qualchi patiu è observe quantu un artista vi travagliu o cumprà da qualcosa di l'opere d'arti è di a pittura in i travaglii.

Cumu ghjunghje?

Una volta in Safed , pudete ghjunghje à a parte vechja di qualche parte di u mondu. A cità hè situata à una altitudine di 900 m di livellu di u mari, nantu à una di e muntagne di u Galileu Altu. Pudete ottene u ghjornu da Ghjerusalemme , ma avutu coperto una distanza di 200 km, o di Tel Aviv. Sè vo avete da l'ultimi assicurati, da quandu avete a vìnniru circa 160 km.

Safed hè in a distanza più chjola di Haifa , solu 75 km. Pudete avvià uttene cù una di i rotuli d'autobus: da Haifa ci hè un busu № 361, da Tel Aviv - № 846, è da Ghjerusalemme - № 982.