Lilani di u vallée - pianta è cura

"Lily di i vaddi" - questu hè u nome di a nova pianta di Carl Linnaeus, chì avemu cunnisciutu cum'è lique di u vallée. Questu hè unu di i primi culori di primavera, ma da i primi tempi chì u licore di u vallée hè assuciatu senza cuntintezza da i ghjorni qualchì tempu anu venutu, ma cun tristezza è tristezza, perchè i nostri antenati facia legends nantu à u putere màgicu di sta pianta. Sì ùn ùn appartene à i fanni di a mitulugia antica è i leggende, cultivà, crescenu è cura di liri di a vaddi in u giardinu hè a suluzione perfetta per creà un bellu paisaghju di u disignu di una piccula pianta . Cumu possu fà piantà sta bella florente nantu à u vostru situ, è cumu per piglià a cura in u futuru, vi dicu in più di dettu.

Brief description of the plant

In u genu di i bianchi di i vignaghjoli i scientifichi anu una sola spezia, ma, sicondu parechji botani, sta spezia hè un cumpostu. Se considerate l'area di u settore di u fiumu, pudemu distinguish diverse subespezie locali. Uni di elli sò scritti in certi libri di testi com'è spezie indipindenti, ma in a realità ci sò assai pocu diffirenti di i europei.

U più cumuni in a nostra latitudine sò neri di l'spezie "Maisky". A forma più famosa hè u lisu di u vallée rosse, chì si prisintà è cura ciò chì sò assai semprici. Puderete vede u lliri di u valdu "Keizke" cù grandi fiori in forma di campanile, un liriu di a muntagna di a vaddi, chì crescia principarmenti in u cinturione di a muntagna di u cinturione sudu di l'SU, U Transcaucasiana di u fiumu, chì hè una spezia più rara.

À quale sottospecie a pianta appartene, hè distinatu da a so suprema sensualità. U lumi di u vaddi si sentenu maravigliu, frà densi cunghjusi di arbusti, è in glades. Ma quandu u pensamentu è a cura di un giardinu di u caprettu di a vaddi à a dacha, deverete cunse chì cù un forte fordamentu, i fiori saranu chjuchi, è u pezzu fiore vi serà cortu.

Regoli per u sembricu lirieri di a vaddi

U primu chì si deve curazione hè a cumpusizioni di a terra. S'ellu hè seccu, u funziunamentu di u valle di u mari. U megliu per a pianta hè un cecciu di u primu biatu eccu. À quessu terrenu, u lique di u vallée pò crisci à deci anni.

A preparazione di u tarritoriu duverà accuminzari un annu prima di tirà u liso di a vaddi. U riciclamentu hè sugettu à una capa di terra in 25-30 centimetri. U terrenu neutrali per a pianta hè accettante, ma in u livanti di i lochi, i lumi umidi è àcidi di u vadellu saranu sempri megliu. Se u tarritoriu hè pocu puliticu à u situ, deve esse cunnisciutu in prima (à 300 grammi di cal per metru quadru). Pudete ancu fà u fertilizante, composta di turf, humus. Da i fertilizatori, u superfosfat simple è u sulfate di potasio pò esse usatu. Duranti u periodu di l'estiu, u situ induve pense à pitture lirizzu di a vallosa debite esse sottu u vaporizzariu in modu chì e ragiunate ùn mancanu un piacevule. Cù u listessu cumpaggiu copie cù legumi chì si deve esse sbulitati in u primu ghjornu, in a terra à e so radiche.

In u principiu di u primu mumentu, disonò u so sidu, hà fattu quinze centimetri stancu in u pianice i rimudi di liri di u vallée, nantu à quali sò parechji pezzi di risiculi è i lupuli d'i radichi. Se u dipiritu di sprule supera 0.6 centimetri u u cima hè inturnuduci, a fiora di u primu annu. I lezziune rimanni pudaranu solu cù ferri ghjovani, è i fiori sò l'annu dopu. Assicuratevi chì quandu pruponenu e radichi ùn si misuranu micca, è sprinkle u spruta cun u territoriu da 2 centimetri. Observe a distanza trà i colori vicini à 10 centimetri. Dopu à pruduzione, pour abundantly. I fiori, piantati sicondu stu scopu, deve esse rimpiazzatu in cinque anni.

I pianti ghjovani ùn averianu micca cura. Puderete furnisce u liccuni di a vaddi cun pudè pudè, è à a fine di l'estiu, cose cun fertilizante organico minerale o liutu. Sì l'estiu hè stata fatta à aduprendu, hè necessariu à l'acqua liri di a vaddi à duie volte per simana. Oghje di malezza hè un prerequisite, se vulete u liso di u vallée per piace i grande inflorescenzi. Per l'inguernu, a pianta ùn hà micca bisognu di ricuperu.