U Ponte Vecchio Mostar


U Ponte anticu Mostar hè in u centru di a cità cù u stessu nomu è hè a so attrazione principali è l'orgogliu di u paese Bosnia-Erzegovina . Hà una storia richia è hè inclusa in a lista di u Patrimoniu World UNESCO.

L'anticu pontu Mostar cum'è un situ turisticu

Tutti i steddi di a cità di Mostar prima di dumandà di visità a so attrazione principali. Dighjà à a prima matina u ponte sia chjera di i turisti, ognunu tratta di u so propiu affari. In u ponte, pudete truvà e seguenti tipi d'intrattenimentu:

  1. Per fà cunnosce a storia di a so creazione, a distruzioni è a risturazione, visitate l'oghjettu in u stessu è u museu dedicatu à questu.
  2. Admire the bridge with beautiful views of the Neretva river with its water blue emerald and the city itself, its houses, streets, mosques and churches which are seen from afar.
  3. Scaricate picchì memorii in una varietà di anguli.
  4. Sentite un splash d'adrenaline, osservare i salti da una altura di 20 metri, chì sò dimustrati dimustrati da i picciotti lucali. Questu hè un divertimentu lucale tradiziunale.

Un pocu di storia

A storia di u ponte torna in u 15u seculu. Fu in u 1957, à a dumanda di i residenti lucali è cù l'autorizazione di u Sultan Suleiman u Magnifice, a so custruzzione principiava. Hè stata guidata da u megliu l'architettu Mimar Hayruddin è dura per 9 anni. In u risultatu, u ponte era 21 metri d'altura, chì hè 28,7 m di longu è 4,49 m d'anzolu. Grazie à l'larghezza di l'arcu, stu pontu fù glurificatu à u mondu sanu, perchè ùn sò micca ugguali. I scientisti moderni ùn anu micca esse cumpresi cumu in u XVIe seculu i travaglii puderanu cumprà un pianu forte è altu. U prugettu di u ponte era di 456 blocchi calcariu, sculpurtu da a manu per quessa chì si sò cercati à l'altru. À quellu tempu, u ponte chì era custruiutu jucìu un grandu rolu cummirciali è strategicu, perchè e petra pisanti sò traspurtati tramezzatu da una parte di a cità à l'altru, è ancu serve com'è un ferries per altri attitanti è i travagliu (per a quale l'ughjettu recollìu un certu tributu).

In u 17u seculu, era decisu di custruie dui torres per facilitate u cuntrollu di u ponte è i movimenti nantu à questu. A manu manca, a torre Tara era stata fatta, chì in u so tempu servia com'è depósito di munizioni. Avà hè un museu in parechje pavimenti, induve pudete vedà a storia di u ponte. Hè apertu per u turista da aprili à nuvembre. Visità in l'exposizioni in u museu sò spicciati cù un ascensezione à l'ultimu ultimu uveranu, d'induve l'intre visione di a cità aperta.

A manu dritta fù custruita a torre di Halebia, è era una presida. Da i piani superiore, i guardiani seguitanu l'ordine è vittiru u ponte.

Destruzzioni è restaurazione di u ponte

U ponte, chì pò esse vistu nantu à Neretva, hè una copia precisa restaurazione di u vechju pontu Mostar. L'uriginale, sfurtunatamenti, fù distruttu durante a guerra croata è in Bosnia in 1993. L'incestu sparò un ponte di u Mondu Humu per dui ghjorni cù i cateni, chì hè di 2 km. In u risultatu di 60 successi, l'ughjettu eventualmente hè culuratu cù i torrenti adiacenti è parte di a roccia in quale s'appriscenu. A data, fora di a costa di Neretva, ponu vede u fugliale di u ponte originale.

Specialista di a UNESCO anu accuminciatu a travaglià nantu à e prublemi di a ristaura in 1994. Ma a cullezzione di soldi è a ricerca architetturale hà pigliatu parechji anni. U ponte era ricustruitu da donazione di paesi cum'è Turchia, l'Olanda, Francia, Italia è Croazia. Inoltre, u supportu finanziariu hè statu furnutu da u Bancu di u Sviluppu di u Cunsigliu Europeu U pressu tutale era circa 15 miliuni di euri. I travaglisiani cuminciati in u 2003, è in 2004 Mostar hè statu apertu ghjustu.

Salto da u ponte

L'anticu pontu Mostar hè famosa micca solu per a so storia è l'architettura unica, ma ancu per l'entretenimentu especial chì i turisti ponu vede quì. Saltate in l'acqua da u ponte hè un divertimentu chì hè stata fundata in u 1664. In prima, i picciotti ghjovani, perciò, pruvò a so valentia è a curazione. Oghje hè un divertimentu divertente per i turisti per soldi. Parechji guerri sughjetti cullettinu l'audienza è i soldi com'è una tarifa per a presentazione (spessu emanate, quale, quantu poverete), affirmate stu stunt risicu. Un saltu à l'acqua pò esse chjamatu sport veramente scrittu, postu chì si faci da una altura di 20 metri à un fiume, a so prufundità hè solu 3-5 m. In più, Neretva hè famosa per a so temperatura di l'acqua baixa, chì si mantene in tuttu l'annata. Ùn hè micca difficiule d'imagine quantu periculu tali u salto in u calore di 40 gradi è in l'acqua cun una temperatura di 15 gradi. I tecnichi di u salottu ghjovani ghjocani sò furmatu da una piccula età è furmatu per anni. Versu a torre dritta di Halabia, una stanza era custruita apposta per u Club di Mostari, induve i figlioli sò furmatu. Dapoi 1968, i competizioni internazionale sò stati accaduti. Fighjendu a so destreza è a valentine sò vendu noi di tutti i mondu.

Cumu truvallu?

L'anticu ponte di Mostar hè u primu oggettu è a vista chì i visitori di a cità vulete vede. Ghjè in u centru, è truvamu micca difficult. Puderete in caru, cù trasportu pùblicu o cù taxi. Mostar hè statu chjamatu u ponte più bella di l'Europa. Dedicò poesi e cumpunimenti di poeti, note of geographers and essays di viaghjatori chì veramente admirati a bellezza è a grandezza di sta struttura eleganti medievale.