Cattedrale di Mamma Maria


In a cità di Mostar ( Bosnie-Herzégovine ) hè a Cattidrali di a Maria Madre, chì hè una è una catona di cattolica catturini chì operanu in un state relativamente ghjoventi, finalmente difendenu a so indipendenza in u 1995, cù l'ultima guerra di bosnia.

Diocese Mostar-Dusno

A catedrale di Maria a mamma hè di a Diocesana di Mostar-Duvno, chì hà una storia antica. Allora, a diocesi di Dovno hè stata furmata praticamenti cù l'avventu di u Cristianesimu in u territoriu di u paese, è era u seculu seculu distante. A diucesi era ancu finu à u 1663, quandu dopu à l'arribata di i Turchi è di a pianta di l'Islam in i terri locali, fù liquidatu.

A Diocese di Diocese Mostar-Duwnu hè statu furmatu solu in u 1881, dopu chì i terri lucali è trasladati à u putere di u Imperu Austru-Ungàiu.

Ci hè cunvulsione chì in l'annu seguenti più di 50% di i catolichi da a populazione cumuna vive in i terri locali. A cuntrariu di altre diocesi, unni ci era pocu catolichi.

Hè necessariu di ricanuscimentu chì a guerra di i boschi facia scorri da a populazione di queste terri, è per quessa chì u numaru di cattolici era sempre alluntanatu.

Storia di a custruzione di a Cattidrali

A cattidrali di a Mamma Maria hè un antica relazione religiosa ghjovana, se compara cù e struttura simili in Bosnia-Herzegovina, un paese cun una antica storia. Allora, hè statu custruitu solu in u 1980. I Catòlici lucali stanu aspittendu questu avvenimentu d'epopea per più di cente anni!

In principiu in u 1992, a guerra bosniaca, chì durò finu à u 1995, hà causatu a distruzzioni di parechji edificazioni interessanti, stòrici è religiosi. Succorri di u cummandu attivu è a cattidrali di Maria, a Matri.

Dopu à a guerra, i travaglii di ricustruzzioni a grande scattura si sò rializati. L'apartu originali di l'edificu hà cambiatu significativamente. A strada, grazi a tali ricustituzione forzata in a torre, chì si trova aparte di a struttura generale, u campanile era custruitu.

Inoltre, duranti i travaglii di restaurazioni in a cattidrali, un struttu hè stallatu. Grazie à questu, a Cattidrali di a mamma Maria si fece micca solu un di i principii centri religiosi di a cità di Mostar, ma ancu un postu culturale. Pudete cuntà u so sonu di l'organu unsurpassed ogni sera.

Cumu ghjunghje?

S'è interessatu à a Cattidrali di a Mamma Maria, a manera più faciule per arrivà à Mostar da a capitale di u paese di a cità di Sarajevo . Ogni autobus di l'ora vènenu quì, è trè volte à ghjornu - formule. U viaghju dura a circa 2,5 ore in trenu è busu. Vènninu è si tramindui in a stessa stazione - hè un cumplicatu chì accetta tutti i treni è l'autobus.

Ma solu per arrivare à Sarajevo ùn hè micca cusì faciule, perchè ùn hè micca un serviziu di serviziu aereu cù Moscu. Avè à mosse cù trasplante. Per esempiu, through Istanbul or Vienna, secondu u volu chjamatu.