A Cattedrale di Oslo


Unu di i famosati di a Norvegia hè a Cattedrale di Oslo, u tempiu principalu di u paese, è à u listessu tempu - è una di e chjese più belli in a cità. Ci hè una catedrale in a Stortorvet Square. Questu hè u tempiu ufficiali di a famiglia reale noruega. Ogni attivitati riferenziale ufficiale è solenni cuncessu cù i monarchi sò stati quì. In particulare, era in questa cattidrali chì a festa di u Rè di Norvegia (in 1968) è u prìncipi di a corona (in u 2001) hè stata aduprata.

Storia di u tempiu

A prima cattidrali fù custruita in u principiu 12e seculu in a quadra di Oslo Torg (Market Square); hà datu u nome di San Hallward. In u 1624 u focu anu distruttu quasi distruttu. Sì solu un pocu fragili decorattivu survigliu. Unu di elli - u bas-relief "U diable di Oslo" - oghje i decoreghji i mura di a nova cattedrale.

A seconda catedrale fù custruita in u 1632, è si sia graduatu in u 1639. Hè destinatu à vive assai menu di u primu: hà ancu bruciatu, è succede in 1686. A custruzione di una nova e terza catedda cuminciò in u 1690 è hè stata fatta in u 1697. Hè stata ermita in u situ di a Chiesa preistorica di a Santissima Trinità, cù a custruzione di petri. I soldi per l'edificu hè coltu da i cumuni. A catedrale era cunsacrata com'è a Cattidrali di u Cristu u Salvadore.

Architettura è interni di a cattidrali

Sicondu i tempi in u quale a custruzione di a nova cattedrale hè stata fatica per a cità, hè esse finamente assettiche: ùn sò praticamenti micca elementi decorattivi in ​​i so pareti, è e tessili bianchi è bianchi sò stati scelti per u tilingu chì in quellu tempu era u più opzioni.

Dopu a catedrale fù ricustruita. A torre criscinu in altizza, è i finestri di u vetru ordinariu fu rimpiazzati cù vitrughjetti (parechji d'elli eranu donati à a catedrale per citatini ricchi). Campane, un retable, trè chandeliers, parechji ritratti di l'avidati à a Cattidrali "ereditati" di i so predecessori. L'altare, decoratu in u stilu baroccu, è a sedia di legno inserita sò stati priservati da 1699, quandu sò stati creati. In u 1711 a catedrale hà acquistatu un urganu, ma quellu chì ponu vistu oghje hè stallatu in u 1997, à a listessa ora parevanu dui corpi più chjucchi (i trè - u travagliu di Jean Reed).

In più di reliquidi stòrici, u tempiu hè dinò l'articani di l'arti muderni chì parevanu quì davanti a ricustruzzione larga in 1950: opere di l'artisti norvegese di u XX sèculu, vitrati macchiati da l'artista Emmanuel Vigelland, u fratellu minore di u famosu scultore Gustav Vigelland (creatore di u famusu scultore metropolitana).

À u stessu tempu a catedrale hà acquistatu porte di bronze da l'opara di Dagfin Verenskold, un pianu di marmaru, una nova pittura in u tettu, chì Hugo Laws Moore hà realizatu. Ma i falzii pseudo-gòticu di l'archu sò stati eliminati, cum'è l'ogghiu di galerie di i mura, invece di quali bancarii supplementati sò stati pusatu per i parrocchieri. Dopu a ricustruzzione chì a catedrale hà cuminciatu a purtari el nome chì oghje - a Cattedrale di Oslo. Fora persone hi duie bustu: u prete Wilhelm Veksels è u cumpusitore noruecciu Ludwig Mathias Lindeman, chì hà travagliatu in a chiesa com'è organistu è cantore.

Cripta

Nanzu vicinu à a catedrale era statu un cimiteru. Ùn hè cunservatu, ma a cripta interna di a cattidrali, induve si trovanu i parigghichi più ricchi anu persu. Ci saranu 42 sarcògemi cù i rossi di rapprisentanti di e famiglii ricchi o famigliali di Oslo, in particulare - Bernt Anker, unu di i mercaderi ricchi di a Norvegia di u XVIII seculu. Oghje, a cripta imparte lectures, cunferenzi scientificu, esibizioni è ancu cuncerti di cambra. Inoltre, hè una cafe parrocchiale.

Sacristie

Sacristia, o u Capicorsu Hall, hè nantu à a parti nord di a cattidrali. Fu custruitu in u 1699. Pittura di u tettu bè catu beni cunsigliata di i figuri di Fede, Hope, Prudenza è Ghjustizia. Inoltre, ci sò ritratti di tutti l'avidomi chì ghjunghjenu a Diocesana dopu a Reformazione.

Cumu visità a catedrale?

A Cattedrale di Oslo hè apertu da u marti à ghjovi è u sabatu di 10:00 a.m. à 4:00 a domu da 12:30 a 16:00, di a notte da u vennari à u sabatu - da 16:00 a 6:00. L'entrata à u tèmpiu hè liberu. Per accade à a Market Square pudete camminà da l'Oslo Central Station in aproximadament 6-7 minuti da a porta di Karl Johans o per Strandgata, a porta di Biskop Gunnerus è a Kirkeristen.