A dinamica di u cunflittu

Ùn importa micca quantu a ghjente dice chì sònniu nantu à a pace, ci hè ancu una ragione di disputa . È in cunflitti d'interessu ùn sò micca solu e so cause, ma dinò a dinamica di u sviluppu. Hè devi esse nutatu chì i prerequisiti per u sviluppu di contradicenzi pò esse assai diffirenti, ma ogni situazione hè quasi a stessa stadiu, chì si deve esse discuttu in più detail.

Cause di cunflittu

Circundantemente parlante, u mutivu di qualsiasi affrontazione hè a capacità limitata à scuntrà i rettitivi di i partiti. S'è cunsiderà in più dittori, pudemu distinguish i gruppi di seguente:

Hè curioso chì quandu a situazione di cunflittu si sviluppa, i ragiuni pò esse riversatu da a manu upposta, chì serve com'è u principiu di contradicenzi.

Dinamica di u sviluppu di cunflittu interpersonale

Ricurdate ogni disputa, ognuna di elli pudete distinguishte trè isuli principali di a dinamica di u sviluppu: u principiu, u cunflittu è l'esclusione. Fighjemu u prucessu di cambià a situazione di cunflittu in più di dettu.

1. Situazione di cunflittu. À questu tempu, ci hè una furmazione è aggravazioni di contradicenzi. Mentri i fatti chì purtanu à cunfruntura sò oculati è ùn si pò micca esse detta. Hè interessante chì i futuri participanti di u cunflittu ùn anu micca vedutu a tensione sviluppanti è ùn ne capisce micca e so cunsiquenzi. À questu staghjunu, anu sempre una vera opportunità di disperse "u mondu". Ma questu hè succorsu solu se i partiti anu evaluatu bè l'veru cause di u cunflittu. Inutili, a risoluzione di a situazione cuntestazione si prustate.

Un cunflittu apertu, annantu à u so principiu, dì chì i cuntraddizzioni righjunssenu un periodu di maturità, quandu si putevulebbe impeditu ignorà. Quì pudemu distinguishte duie etage di a dinamica di cunflittu interpersonale: l'incidentu è l'escale.

L'incidentamentu hè un mekanismu chì inizio u principiu di un cunfrontu apertu. A stu puntu, ci hè digià stata una divisiona di i partiti, ma finu à e so forze reale di l'avversu ùn sò chjudianti. Per quessa, mentre chì cullittivu l'infurmazioni, l'accontu attivu ùn hè micca fattu, alluntanate a pussibilità di una risulazione pacifica di e cuntraddizzioni.

L'Escalation hè chjamatu a scena di "luttà", quandu e cuntraddizzioni saranu più agudizati, è era ora di mobiliscia tutti i risorsi disponibili. Eccu assai spessu emozioni reutilizanu a mente, cusì a risuluzzioni pacìfica di u cunflittu hè assai difficiuli. Ci hè una nova causa è ambizioni ch'elli ùn esistinu micca à u principiu di a situazione cunflittu. Dunque, parranu da u so caratteru incontrollable è spontaneu.

2. U fini di u cunflittu. A scena principiata cù l'indebbulimentu di i bandi (un o i dui), l'intelligenza di a futità di a continuazione di a cunfrontazione, a supranità aparente di un avversu, è ancu in u casu di l'impussibilità di più affrontazione per l'espansione di i risorsi. Inoltre, un terzu chì hà tali oppurtunità pò esse di u cunflittu . A prucedura per cumplettendu una disputa pò esse pacìfica o viulente, constructive o destructive.

3. Situazione post-cunflittu. Dopu a disputa, veni un piriu di ridivà i tipi di tensionu è di nurmalizà e rilazioni chì sò necessarii per a più di cooperazione.

Hè devi esse nutatu chì, ancu se i staddi di u cunflittu sò cunnisciutu, hè impossibile per determinar u tempu per ognunu. Perchè chistu dependerà di assai fatturi: l'abilità di cumpressione entusiastamenti e cose di u cunflittu, i cumpetenze è u desiu di cercà cumprendi, a prufundezza di risorse.