A personalità Marginal

A Marginalità hè un cuncettu speciali in a sociulugia è a psiculugia socia, chì denota qualcosa di intermezza o, in altri termini, a "frontera" di l'orientazione culturale è a pusizione di l'indipendente in relazione à qualsiasi gruppi in a società. Di sicuru, stu pusienti è l'orientazione di a parsunalità causanu a forma marginalità di manifestazioni cumportamentali. A marginalizazione hè carateralizzata, prima di tuttu, per l'impossibilità o a vuluntà impatente di l'individuu per adattà in novi cunnizzioni suciali, chì porta à a negazione di certi valuri è normi umani è culturali.

Ùn avete micca cunfunditu

Oghjeve e definizione di "personalità marginalità", "marginali suciale" sò usati cum'è sinonimi da u termu "elementu statuassatu", chì, per suprattuttu, hè micca cusì cun correttu, anche, in certu puntu, pò pudè riflesse a situazione vera in casi specifichi. Piuttostu pricisamenti, serà assumatu chì u populu marginale anu una forma specie di mentalità. Com'è rapprisentanti di i gruppi di a società suciale, u populu marginale ricusarà (è spessu ùn accetta micca) certi valori culturali è tradiziunali di a so sucità (in u sensu largu) chì si trovanu. E indettante marginalità dichjara è aderiscenu à u so propiu sistema di normi è di valori, adopranu in gruppi chjusi o semi-chjusi. Difartenti gruppi marginali sò furmati da sicilianu, ideològichi, ètnicii, culturali, estetichi è altri principesi, attitudini di cumportamentu suciale è orienti.

Marginali in a sucità

Per esempiu, o populu marginale sò un prublema per a so sucità in tuttu, postu chì i so manifestamenti sociali-efficai spessu emanate di situazione di cunflittu. Questu hè duvuta à u fattu chì a maiuranza di rapprisentanti di gruppi formati in a societaria tradiziunale anu altre corsi culturali è valurizazioni.

In regula, per quessa, l' individui marginali ùn ponu micca (o ùn vanu micca) sianu identificati cù gruppi diffirenti è anu identificatu cum'è i so membri. Comu u risultatu, assai gruppi suciali è culturali longu è stabile longu è rifieghjanu l'individuu, chì porta à una situazione di l'exclusioni suciali è di a soldezza è, sicura, a ricerca per parmetti simili, cusì creazione novi gruppi chjusi o semi-chjusi. Rapprisintanti di sti gruppi, in fattu, "hibridi culturali" è campanu, cum'è regula, hè assai difficili. U sensu di "fragilità" è di pudè di fugliale di u mondu ùn permettenu micca di rilassate è fà i sbagghi di cumpurtamentu pardunati da a sucità.

Influenza di marginali nantu à a sucità

In u risultatu di cambiamenti in l'esitu sociale di a società (micca sempre cù a stessa velocità), e novi cumunità funziunali sò furmati in l'ecunumia, a pulitica è a cultura, chì porta à u spustamentu (o indebbulimentu di l'influenza) di gruppi tradiziunali è associazioni socioculturale è ideològii, chì destabilizeghja a pusizione sociale di e persone è sucità in tuttu. Stu statu di a società pò esse cunsideratu un tempu di aggravamentu di cunflitti e un aumentu di a marginalità di u gruppu.