Castellu di Limassol


L'isula di Cipru - assulanatu è cunfurmatu per una vacanze di spiaggia , a terra storica impona i tracci di parechji ète chì anu successore l'altri. A cità di Limassol hè cunsiderata unu di i centri più stesgii di l'isula , in più era custruita quasi un mil anni. Hè cè famoso micca solu per u so portu, belli hoteli è parechji platti, ma ancu i monumenti antichi, u più impurtanti chì hè u Castellu di Limassol.

Un pocu di storia

A furtizza hà surviviu parechje avvenimenti, distruzzioni è ogni tempu ricustruita. L'archeologi chì u primu fundamentu era a basilica bizantina di u seculu IV-VII, chì puderia esse catedrale di città. Oghje nantu à e so ruvine, nantu à u situ di u futuru casteddu era custruitu una petite fortificazione cù una capella. Sicondu a legenda, era in elli in 1191 chì u cavallu Richard l'avutu fattu un matrimoniu cù Berengaria di Navarra è u corona cù a righjina. Ma un annu dopu l'isula fù capita da l'Ordine di i Cavalieri Templari, chì sustinienziali sustenerialu a linia di difesa, è in u situ di fortificazione un casteddu veru era custruitu, chì era chinu di passaggi sicreti è tarri.

In seguitu, digià in u Medievu, l'isula fù capita da i Francesi, è u Castellu di Limassol divintò propiu di a famiglia francesa Lusignan, chì reguli Chipre. Duranti l'epopea di regnu francese, a talla di u casteddu torna ancu più impressiunanti è un pocu pò acquistà i funnali di un stile gòticu.

Ma a custruzzione sistematica è u sviluppu era distanti da a nuvola in a storia di l'anticu casteddu. A cità di Limassol hè vinni ripetitu assedjata da i genuvese, Veneti, Mamluchi Eggiani. U castellu, cum'è a cità, fù parzialmente danuvutu, ci era un focu. Venetiani cambiassiru significativamenti u casteddu è a ricquistà, è in u 1491 a causa di u più forte di a storia di l'isula di u terrimotu, u casteddu di Limassol hè distruttu à i so fundamenti.

Dopucimu centu anni, Cipru cunquista l'Imperu ottumanu è u casteddu hè datu una seconda vita: hè ricustruita in e cunfini è ricreatu in 1590. Ma à pocu pressu a cità hè in decadenza, a crueltatia di i Turchi facianu l'isula quasi abbannata. Doppu 300 anni, l'isula è tutte e so cità è e strutture sò trasferiti à u putere di i britannichi, chì ricuperanu a furtizza è sviluppà a cità.

In u XXu seculu, un prigiò era situatu in u casteddu per più di 50 anni, chì rinfurzò assai u sviluppu esterni, è i muri di l'esterna sò più di dui metri in grossu.

Dopu u 28 di marzu di u 1987 in u castellu hè u Museu di Cipru di u Medievu.

Nostri ghjorni

In u museu di u Medievu escevule una grande coleta di oggetti di ogni era. I ristritti di a vita di i civiltà antichi, i so tradizione è di e so tradizione da u seculu III, cullittò una cullizzioni d'arme medievali è armatura di questi cavaleri. U museu maghjeria cullizzioni di marmura, ceramica, muniti, diversi ornamenti di metalli preziosi è astratti, cristara.

In i vechje chjubuli sò colpi a cavergia di i monumenti venechi è Franchi, nobili è cavalieri. In u salone cintrali sò cupri di copri di tombali di petra da a Cattidrali di Santa Sophia incù figuri di i santi. U museu detti a stampa storica di tutte e guerri è anni stabile. Da a cima di u casteddu ci hè una vista excelenta di a cità.

Cume si mette in Limassol Castle?

L'anticu casteddu hè situatu in u centru storicu di a cità nantu à a strada di Richard è Berengaria. In l'area sò assai pocu parcheghju, perchè l'idea di u trasportu persunale hè megliu esse. Pudete truvà à u castellu cù un bus numero 30, avete bisognu di vultà a Vella, dopu à passe à cinque minuti versu Molos Park, o cullate nantu à l'acqua: u casteddu hè situatu vicinu à u portu vechju (Limassol Portu Viejo).

U museu travaglia ogni ghjornu nantu à scelta:

U prezzu di un bigliettu hè di 4,5 €, per i zitelli - gratis. Qualchese filmazione in u sguassu hè pruibitu, à l'intrata, hè una sala di almacenamento.