Menena Gate


Duranti a Prima Guerra Mondiale in a cità belga di Ipri, adupratu trè grandi battali, cum'è a qualità chì decenni di migliure di suldati vìnniru ammazzati. Per quessa, era quì chì u Memoriale di a Porta Menena fù custruitu, nantu à quale si truvà u nomu di i soldati falluti.

Funzioni di u munumentu

U prugettu di a Porta Menena in Belgio era run da u famusu architettu Reginald Bloomfield. Era quellu chì in u 1921 hà dicisu di custruisce una porta in a forma di un arcu. A dicurazioni hè stata un leone - un simbulu di Gran Bretanna è Flanders. Sicondu u prughjettu, a facciata è i muri internu di l'arcu anu da esse decoratu cù i nomi di tutti i soldati mortu è ufficiali. À quellu tempu, ci era quasi 50 mila nomi, cusì parechji di elle si decidenu fassi nantu à altri monumenti. A stu mumentu, nantu à i muri di a Pale di Meninsky, 34984 nomi di suldati chì si sò cacciati o svolghji in Iripres durante a prima guerra mundiale anu strappatu.

Durante a ceremonia di inaugurazione di u munumentu, a marche "Camia finu à Tipperary" sonava. Dopu quì, ogni ghjornu à 8 ore à a porta di Menena vene un musicu di u dipartimentu di bombe, chì face sta maresta nantu à a tromba. Resto in a cità belga di Ypres, ùn abbandunate micca l'oppurtunità di sente a magia soi di a coudre è pagà per tributu à a memoria di i suldati ca eranu.

Cumu ghjunghje?

A porta Menena in Belgique hè un tipu di ponte chì cuntattenu i dui banca di u fiume Kasteelgracht. Fù parti di u Strada Menenstraat. Iperi più stati sò Ieper Markt è Ieper Bascule, chì ponu arrivà cù a rotonda di l'autobus 50, 70, 71, 94. Pudule ancu à i porti da scursioni autobus, taxi o pede.