U Lavu Taupu


Taupu hè un lavu in a bacinu di u vulcano almanaccu nantu à l'Isula Nord in Nova Zealand , situata in a costa nordu di Taupu.

Chì hè unicu di u Lavu Taupu?

Taupu hè u lavu più grande di a Nova Zelanda, chì hè cunsideratu unu di i reservori d'acqua d'acqua più ricchi in u pianeta.

U lagu Taupu era furmatu da a rivoluzione di l'anticu vulcano Oruanui circa 27 mila anni fà. Per un bellu pezzu, l'acqua era accumulata in u cràcenu per i chjosi torrenti è i fiumi, chì cambiammu a so direzzione è cuminciaru à cascà à u lavu.

L'aria di u lavu hè 616 km 2 , u puntu più profundo hè à una distanza di 186 metri da a superficia, in u cori di u lavu. A durata di u diamitru grande hè 44 km. A lunghizza di u litorale di u Lago Taupu occupanu 193 km. U so area di capping is 3.327 km 2 .

Per a so natura, u lavu hè unicu, a principal parte di a so costa hè cumposta da i furesta di ferrie è coniferi. A terra hè intagljata sopra à i frutti è i arbusti oleariichi. A fauna di u Lavu Taupu hè ancu diversa: in u lavu ùn sò parechji tipi di crayfish, petite tulka, coconu è biancu smeltatu. A più grande pupularità di Taupu era purtatu da marrone (fiume) è trota d'arcuni, purtatu in u 19u seculu da Europa, Californiu è l'USA per a crescita. Grandi sponges è altri invertebrati cuglia in u fondu di u lavu.

Da u lavu chjaru solu un fiume di Huikato - u fiumu più grande di Nova Zelanda, è flussi à 30 rivi.

Trà u New Zealanders è i turistici, u lagu Taupu hè pupulari primu per a so magnifica pesca, trota cù un pesu di 10 kg ùn hè micca particularmente sorprenenti, è l'annu in bicicletta annata à 160 km circundanu u lagu atrae circa 1 miliardi di turisti l'annu.

U vulcano di Taupu

U Lavu Taupu si trova supra u situ di u supercupanu Taupu. Avà u vulcanu hè cunzignatu, però hè pussibule chì in un pocu centu anni, hà da ripiglià da un sonu prolongatu.

A primu grandu erupzioa volcanica di Taupu hè devenu à circa 70 000 anni fà. In a scala VEI, anu puntuatu 8 punti. In a natura, circa 1170 km 3 di frasi è magma sò stati fora. Inoltre, una grandica erupzioa volcanica hè stata registrada in 180 AD (7 punti nantu à l'scala VEI), quandu l'ammontu di lava vultisatu à 5 minuti hà righjuntu 30 km 3 . L'ultima volta u vulcano eru in circa 210 AD.

In u circondu di u vulcanu Taupu, parechji ghjesgi geotermali, geyser è e surgenti cumbattinu.