Glutina - bona è mala

U glutinu (da latinu - glue) hè una mistura di sustanzi, i cumpunenti principali chì sò proteini vegetali - gliadin è glutenin (40-65%). Contene in cereali:

A maiò parte di u gluten si trova in lu triatu, menu di tutti in l'avena. Glutina, o in altru modu - gluten, ghjucanu un rolu impurtante in a panificà. Hè a prova da una cunsistenza elastica. Inhibe a carbon dioxide, furmatu di fungi di levadulazione, è permette à a pruviziu a risata.

U gluten hè presente in l'alimentu umanu chì l'umani emanu da manghjà i cereali. Ancu, ultimamente, l'umanita pari avè dichjaratu a guerra à stu cumpunente di nutrimentu. Più di più è più spessu i slogan "Pane hè un velu" sò intesu, più di più di seguiti sò dieti senza glutine . Scupriteu se u gluteni ponu accade solu perisce o quì ci hè ancu un qualchì benefiziu da u so cunsumu.

Chì ghjè glutine periculatu?

U gluttu di a gloria gloria furnisce a tali malatia chì a malatia celiac. A malatia celiac hè a incapacità di u intestinu per averia gluten di e piante di cereali. Qualchidunu, ancu microscòpichi, quantità di pruvucarà in a gente enferma infjammazione di u budinu chjucu, chì dura finu à chì u corpu entra gluten. A malatia celiac ùn hè micca sola in u stessu, ma pò ancu pruvucà cumercii serii, cum'è:

Sta malatia hè a natura ereditaria è a sola guarida hè una dieta chì escludisci tutti i prudutti chì cuntenenu u gluten. Oghje chì a malatia celiaca hè manifesta in a zitella (cù l'intruduzione di u primu alimentariu cumplementariu chì cuntene glutina), ma intolleranza di questa sustanza pò esse appressu, quande in l'adultu. In adulti, a malatia celiaca manifesta a più frequenza, cum'è diverse disordini di u digestivu.

Hè u glutina hè preda?

Per quellu chì soffrenu da a malatia celiac , a quistione di i periculi di u gluten ùn sia digià valuta - per elli hè mortu periculosa. E pi persona sana, e pruprietà dannuvule di u glutinu pò esse determinatu da una sola frase, dicendu da u fundatore di a farmacologia Paracelesi: "Tuttu hè velu, tuttu hè una midicina, e duie fite a dosi".

Fighjulà ciò chì pò esse glutina periculosa. Allora, se usa glutina in una manera naturali, per esempiu in i cereali, ùn ùn purtaranu micca male. In contru, u gluten - cuntene assai vitamini B, proteini di vegetale, a so prisenza in i zicchini di i cereali in parechji modi determina u so valor nutrizionale. In ogni modu, u glutine uttinutu da u triple hè aghjustatu quasi quasi annunziate - in salsiccia, iogurte, cioccolata, per micca di parlà furmagliu. Cusì, a quantità di gluten, di mediu, cunsumatu da l'omu, hè assai più grande ca a dosi chì pudemu avè da pudè avè modu naturali da manghjà i cereali. Forsi, quì ghjaci hè u periculu principalu. Dopu tuttu, l'eccesse di i sustanziali vita ancu prublemi di cunsiquenzi desastosi.