Hai-Nehai


Montenegro hè unu di i paesi più maravigghiati di a penisula balcanica, situata à a costa estente di u Mari Adriàticu. Questu hè u locu induve l'Europa di uccidenti oghje à l'Occidenti, è a costa costa di 295 km duie unipochi insuline disabbitate, baffre secrethe è portali charmanti. Tuttu chistu esisti ancu quì cun vede storicu unicu chì serve com'è ricordiu di u grand passatu di l'statu. Unu di elli hè a furtizza di Hei-Nehai, chì avemu da discutiri in più detail dopu.

I fatti interessanti

Sicondu a maiò parte di stòrici, a furtizza di Hai-Nekhai in Montenegro hè stata fundata in a fini di u XV sèculu. In quelli anni, a guarnigione tutale di u forte era rapprisintata da 1 artillero è 2 suldati, anche in casu di periculu, più di 900 persone puderanu accodate in u stessu tempu.

In quantu à un nomu pocu cumune, ci sò parechji versioni. Una di e spiegazioni più cumuni è Boryslav Stojovic, chì hà cridutu chì a parola "Hai" venenu da u "hajati" serbiu - "preoccupatu". Cusì, u nome chjamatu so "preoccupa - ùn preoccupa". Questu hè spiegatu bellu spiegata da u locu incantevule di a fortaleza: u latinu sudassatu era bè tutelatu è inaccessibile à i nemici, mentri u nordu-nordestu era più piacevule per l'attacche.

Funzioni di a fortizza di High-Nekhai in Montenegro

Cu l'avventu di Hai-Nehai hà assicuratu assai legends insospei, sicondu una di a quali a furtificata era custruita da e donne. Cansu di u travagliu duru, cantaru: "A voi di voi, Hail Nekhay, se site una donna". In ogni casu, u forte hè statu questu di più di un seculu è oghje hè cunsideratu unu di i più visiti di Montenegro .

L'unica via chì porta à u cima di u Monti Sozin, nantu à quale hè a Fortezza Hei-Nehai, hè in u punente. Per sopra l'entrata principali è à questu ghjornu, pudete vedere u vechju emblema venecianu in forma di u lione à l'alatu. Propriu questu in a fine di u XIX seculu. un agenti di acqua neia era aghjuntu. In u stessu territoriu di u forte chì erani ruini di diversi posti di cummerciale, depostuli di puzzuli, parechji torli dilapidated è una isula abbandunata di San Demetriu, custruitu in u fine di u 13 ° sèculu.

U locu induv'ellu si trova a fortezza hè ancu di grande interesse per i turisti: per a so longa storia, sta storia era di parte di parechji pòpuli (Venetiani, Turchi è Montenegrini), cusì oghje hè pussibule trovi l'elementi di tutti questi trè cultures.

Cumu ghjunghje?

A Fortezza Hei-Nehai hè solu a 1 km da a cità famosa di Sutomore . Da quì, i percorsi cun una guida sò spessu organizzati à u forte. Viaghju solu hè rischiunatu è inseguro, dunque hè megliu di riservà una visita in anticipu à una di l'agenzii lucali.