Metro di Parigi

Parighji - una metropole pjanu assai grande, ma perchè hè più faciule per trasfurmà cù trasportu publicu, cumpresu u metro. U metro di Parigi hè unu di i più antichi in Auropa, a so apertura hè in u 1900.

Per oghje oghju u metudu parighjinu tramandava per quasi tutti l'arvuli di a cità, cum'è qualchi subborgi. A durata di i so linee hè di 220 km. Se parla di quantu tanti stations di metro in Parighji, avete da chjamà almenu 300. Una funzione distintiva di u metru in a capitale francese hè una retazione largamente extensiva, intervallii sparta trà e stazioni è una prufundità di e fila. Nant'à u modu, a distanza trà ogni stazione hè 562 m. Ma quellu chì a funzione più notuali di u metro hè l'imbricamentu di linii, chì hè per quessa chì parechji visitatori di a cità anu un duru tempu. Vi parvaraghju cusì capisce u metro di Parigi è fà a vostra vacanze maravigliosa.

Lini è e mette in Parigi

Oghje in a capitale di metro di Francia, sò solu 16 linea, è 2 sò "curta", è u reste sò "longi". Ogni linea hè stata chjamata dopu u nome di e so dui stazioni terminali. In u mapu di u metro, ogni linea hè distinatu da un certu culore. In modu, ùn avete bisognu di cumprà un scopu di meteo di Parigi: pudete piglià senza esse librettu in l'uffiziu di u bigliettu, agenzii di viaghju. Inoltre, quasi ogni stazione à l'entrata hè colpu cù mape grandi metudi. Hè necessariu esse chjamà a cinquanta estazioni di metro di Parigi, di quale 1 è 2 sò i limiti di a cità, è u reste sò l'aeropòrii è l'area suburbanu. In certi lochi, i linichi di metri intersecanu cù traversi commercii RER.

U metro opera in Parighju da 5:30 a 0:30 di u venerdu. In i ghjorni fistivi, u metro opere da 2:00. Per ùn avè avvicinatu à l'ora di punente, pruvate micca di prughjettà i vostri viaghji da 8h00 a 9h è da 17h00 a 18h30.

Cumu acquistà un bigliettu à u Metro di Parigi?

Truvate un penditu à u metro in Parigi ùn hè micca cusì difficili - hè indicatu da a lettera M in un pannellu di ronda forma. Quandu compra e bigliettu in u metro, tenite in mente chì pò esse usatu in altri trasporti publichi, per esempiu, in un bus di cità. Pudete cumprà in l'uffiziale di u bigliettu, quioscchi di tabacco o magliomi automatichi vicini, chì, tra a listessa cosa, pigliate muniti è dà cambiamentu. Se vi farà un viaghju un tempu nantu à u metro, avete bisognu di un bigliettu per un viaghju - u Ticket. U prezzu di u metro in Parigi per i zitelli hè 0.7 eurone, è per un adulte 1,4 eurò. In ogni casu, hè assai più prufettu à cumprà un settore di 10 ticket d'una sola volta, chì hè chjamatu Carnet. U so prezzu hè 6 euro per i zitelli è 12 euro per adulti. Se si stà in Parigi per un pezzu di tempu, hè più ecunomicu cumprà un viaghju di u Carte Orange annantu o pass Pass Navigo.

Cumu utilizà u metro in Parigi?

Per arrivà à a pianoforte di l'estazione pudete solu dopu a cumprà un bigliettu, perchè l'ingaghjula hè per una volta. In u so slot, hà bisognu à inserisce u bigliettu cù una scatula magnetica down è tiragà. Dopu un bellu chjusu, avete avutu l'appughjate à a porta per attivà u sensore è avianu apertu. Ùn ricumandemu micca di dispaccià un bigliettu per un viaghju un tempu, finu à chì abbandate u metro. Pudete vultà in u cuntrollu in u carru, u traslassi à u trenu RER o à sughjettu (quarchi ci hè ancu tornastili).

Dopu avè inspeccionatu u mappa metronica, sceglie u percorsu dumandatu è ricurdate u numaru di branche. Quandu l'staghjone s'apreneu à a furmazione necessariu, pudete ghjunghje à u carru avendu apertu a porta cun palanca o buttone. In certi linii sò i treni cù porte automatizati. Segnu u seguimentu di i nomi di l'estazioni, cum'è ùn sò micca sempre annunziati. Quandu si lasciate u carru, cercate un punteru cù a scrizzione "Sortie", quella hè a sera.

Truvementi riuniti in u metro di Parigi!

Inoltre quì pudete amparà u travagliu di metro in altre capitale europeu - in Praga è Birlinu .