Piazza, sindaco


Parechji articuli stòrici ponu vantà di un cambiamentu cambiante di nome in ogni epica, ma micca a piazza Mayor di Madrid. Esistia ancu prima di a dinastia di l'Habsburgu, in u so tempu hà acquistatu u so apughjatu incantevule è esiste à questu ghjornu, invaghjendu i turisti à i so luci.

A piazza Mayor si trova a Madrid, hè unu di i quadri più antichi di a capitale, è anziani in l'aspettu, chì hè attrattiva à i visitori. Imagine un immensu spaziu circundatu di casi di quattru i stori chì sò custruiti vicinu à u muru. A saluta da a piazza hè pussibile solu per 9 porte sottu à i archi.

À a piazza sindia di tutta a Madrid per parechji tempi, i vignaghjoli bandate in literalment dopu à un spettaculu è u pane. L'aria cuntene quasi 50 mila persone, mentri a famiglia di i monarchi è à sapè cunfidendu nantu à 437 balconi, di quale un gran numaru di persone venenu à a quadra. I matrimonii di i rè, feste è ghjornu di festa, tornei di cavaleri, esurtazioni, correggi, correggi - tuttu questu annu dopu annu abitava i citadini è i clienti di a capitale. Oghje, a Plaza Mayor si trova unu di i centri di ricerca è divertimentu. Quì hè piena di artisti, musicici, poeti, ci sò cuncerti è dischi.

Un pocu di storia

Apruppendu seti anni fà a piazza Mayor era chjamatu Arrabal è si trova longu l'anticu Madrid, era solu un quadratu di u mercatu ordinarju in a intrada d'intruzione. In seguitu, u mercatu diventò u più grande è più impurtante, è sottu à Filippu III à u principiu di u 17u seculu a piazza hà acquistatu un aspettu un pocu familiar, ma da a legnu. Above a quadra arkitettonica fù u famosu architettu Juan Gomez de More, chì cumpienu a custruzione in dui anni. Dui palazzi stanu cambiatu in eternu: a Casa di Pane è a Casa di u Macellerie. A strada, era i balcani di panificà chì sirvianu di lodges aperti per a reale, è in a casa prisentonu receptioni o siestas. In seguitu, i case di e caseriu chì erenu abbastanti, sò stati ricustruiuti, ma i spazii facianu regularmente. È quandu, in u 1790, u guvernu orientale di u quatratu s'hè lampatu, a ricustituzione di seculu annu di tutti l'edifici partianu da a petra sicondu i scritturi di l'architettu Juan de Villanueva. Comu a cunsiquenza, a piazza Mayor si fici un prototipu per assai spazii in tutta l'Isula. U monumentu à Filippu III in u quadru parechje solu in u 1874.

Cumu ghjunghje?

Pudete truvà a piazza Mayor di Madrid in metrò per l' estazioni Sol è Opera. Pudete ancu piglià buses № 3, 17, 50.

Sò aperti à tutte e porte di bars, cafes e ristoranti . I musici di u ghjovanu à u restu. Pudete cumprà o scambià munelli, vede pantomime o un spettaculu, cumprate un souvenirs à u vostru piace.