Chiu - cuntenutu di caluri

I Pèsoli sò u rapprisentanu più populari di a famiglia legumìa. A so patria hè cunsiderata cum'è i paesi di u Meditirraniu, ancu di l'India è a Cina, induve i chiccu eranu un simbulu di prosperità è di fertilità. Avemu amparatu annantu à questa pianta à u 6u seculu. Oghje, cum'è in l'antichità, i chiccu sò apprezzati per a so palatizza è i propieture curativi, chì parechje persone sapanu, ma hè micca ciò chì tutti sapanu da u cuntenutu di caloria di piume.

Cumposta è cuntenutu di caloria di i chini

Chini combina u principale elementi vitali è vitali chì anu influente u corpu travagliu di u corpu umanu. Comu parte di stu rapprisentante di legumi ci sò: Vitamini B , vitamina A, E, PP, H, àzidi grassimi insaturati, fibri dietetici, piridoxine, aminòcidi, aluminium, flúor, cobre, iodine, manganese, iron, calcium, etc.

Se parlemu di quantu calori in piule, hè dipenditu da a so tipu, u stadiu di maturazione è, sicuru, à a strada di a cucina.

I guisanti gialli virdi anu un valore caluricu mediu di 73 kcal per 100 grammi, mentri ci hè assai zuccaru è acqua in elli è u fècula è a proteina anu un cuntenutu minimu. Stu rapprisintativu di a famiglia legumìa hè un pruduttu sustinevuli chì ponu esse cunsumati duranti una dieta, perchè in più di una piccula vapeurine chjucu di caloria, puru perfetta ancu perfune l'intestini, sguassà e toxine.

I pezzi bianchi sò un pruduttu assai calurariu, in 100 g ci sò à 300 kcal, chì hè dovutu per un crescenu di u cuntenutu di fècula è di prutezione. Pijanti secci sò ancu più calori, in 100 grammi à 325 kcal, tk. a cumpusizioni di quasi nisuna acqua, ma a cuncintrazioni di nutrijenti in questi u fasgiolu hè più altu ch'è in u verde.

U cuntenutu caloricu di cicanti cociuti hè solu 60 kcal per 100 g, è tutte e nutrienti sò stati guardati. I platti da sta pianta pò esse usata duranti a perdita di pesu, a più di l'arba pezzu, sò assai utili per a salute. Furtificeghja u cori, impedisce u sviluppu oncologicu malatii, rinfurzanu l'hezurità, nurmalizà u metabolismu, ecc.

Una di variità di ciciri hè u cicidu di i ciciri (pezzi di pavone), u cuntenutu di calori di sta pianta hè di 309 kcal per 100 g. U garzuni hè ricurdatu da u gustu è l'aroma chì di modu nè a walnut, vale ancu da nutà a so utilità per a salute umana. I pezzi tuteli reduci u nivellu di u colesterolu, impediscenu l'occurrence di un attachecciu di cori, rinfurzate u sistema immune è saturà u corpu cù energia. A causa di u so cuntenutu calurariu altru, i chini sunnu un pruduttu nutritiu, perchè manghjate bè pocu, sarete rapidamente livanti di u famu, ma u cunsumu di ghjornu di questu pezzi in grandi quantità pò spoilsa a figura.