Irga - bona è mala

Irga hè un arbulu chjaru o arbulu chì appartenenu a famiglia di Rosaceae. E ciuri sò righjini vicinu à a fini di u mesi d'aprili. Crece frutti, chì sò assai simile à i picculi mele. In a medicina, i frutti di sta pianta, cortezza è foglie sò spessu usati.

L'usu di irgi hè u cuntenutu di assai cumpunenti utili, cum'è:

Irga conserva i so prugetti utili dopu à u trattamentu termale. L'scorchera è a foglie di l' Irgi cuntenenu assai tannini, una decocu duve chì face a cura di cremà, ferite purulente è e malatie di u sistema digestivu. L'usu di irgi per u corpu hè summatu alta.

Beneficichi è dannu di u bari irgi

A causa di l'altu cuntenutu di pectini è di cellulosa, hè assai utile per u viaghju gastrointestinali. Cù l'adopru normale di irgi, hè pussibule nurmalizà u prucessu digestivu, è falesa di e assai prublemi chì sò assuciati. Inoltre, l'irgi hà l'abilità di sguassà tossini è salti di metalli pesce da u corpu.

Irga ùn porta micca solu benefici, ma ancu cuntene contraindicazione per i persone chì avianu prublemi cù a pressione di sangue è quelli chì ùn si ponenu micca solu questu u pruduttu.

Irga hè riccu in vitamina PP, chì aiuta à rinfurzà e mura di i vini sanguini è facenu suppli. Hè ricumandemu per aduprà per e persone cù vutti frutti è quelli chì anu tromboflebitis è varicesi.

U danni à l'irgi hè chì u bacca hè un alergenu putente. A gente cun allergii deve esse attentu à u so usu. Irgi hà ancu avutu una capacità negativa di accumparerà sustanziosi periculi da u pianu, l'aria è l'acqua.

Ùn hè cunsigliatu di utilizà l'Irgu cù u latti, perchè ci hè un riscu d'indigestioni.