L'ortu di i mushii


In a Terra di u Rising Sun, ci sò parechje posti fantastichi creati da l'omu in tandemu cù a natura. Unu questu hè u giardinu di musculu di Saykhodzi in l'antica capitali di u Giappone, Kyoto .

Da a storia di u giardinu

U giardinu di i mushii giugani era cunzidiratu urdinariu com'è un parcu ordinariu à u monasteru di Saikhodzi, ma a natura era cambiata in i piani umani. U tempiu era custruitu duranti u piriu Nara (710-794) da u monacu Gyoki pridichendu u Buddhismu. In u territoriu di u monasteru era un giardinu tipicu per questu tempu - incù vacanze è isulani, gazebos è ponti, chì consistissi di dui livelli: u più bassu (giardinu è stagione) è l'altitudine (paisaje seccu).

Per via di i guerri internheti, u monasteru di Sayhodzi hè statu vacanti, è u nivellu più inundatu di l'acqua, coperto cun muscu è praticamenti perutu. A principiu di u XIV sèculu, u monacu Muso Soseki (Kokushi) cuminciò à restituurà u giardinu, l'idee urigginali chì si ponu osservà in u giardinu muderniale di u musculu ghjovanu.

U dispusitivu di u giardinu

I fiumi di l'acqui artificiale nantu à u nivellu più basso di u giardinu di u monasteru di i mushii in Kyoto sò fatte in forma di un gironigliu chì riflette u core. Cum'è à u tempu di creazione, ci sò stagni è isletti, chì sò scelti per agonie i civet. Cumu l'anu dettu, i muschi ùn sò micca stallati quì, ma cum'è u giardinu era criscianu, più è più di quelli chì anu crescente. Avà, cù una muscola di più di 130 spezie, a maiò parte di l'arburi, stumps, camini è e pedi sò cuparti.

U creatore hà assai cura di u nivellu supraniore di u giardinu. A so cascata di roccia, creata più di 6 seculi fa, anu sempri fascinatu i visitanti à u giardinu di musculu japonesa. A cascata hè cunsistenti di trè nividi. E so enormi pietre, coperto cù lique, simbulizanu e dui forzi principali di a natura - yin è yang. A cascata di petra stà a so propria storia. Unu di i guvirnanti di Giappone (Ashikaga Yoshimitsu) hà sceltu una petra à u borde di a cascata. Da questu locu, particularmente piaciu a vista di Sayhodzi, è a petra in l'ortu era chjamatu - a petra di a cuntemplazione.

Ci sò 3 case vacanze in u giardinu: Shonan-tai, Shoan-do è Tanghoku-tai. A prima casa hè stata custruita in u seculu XIV è hè ora un monumentu storicu. A seconda è terza terasse si sò stati custruiuti più tardi: Shoan-do in 1920, è Tanghoku-tai in u 1928.

Funzioni di visita

Perchè u grande interessu è l'afflussu di i turisti, l'estatus di i mushii cumincià à deteriorà cù u tempu. U guvernu di u Giappone, chì dichjarà u giardinu in u 1977 un attrattu statale, hà decisu di appiccià à u publicu generale. In seguitu, u giardinu di u musculu Japanese era inscribed on the UNESCO World Heritage List. Ma ancu pudete visità u giardinu cù assai dispiacenza è pacienza. Per fà questu, deve mandà una cartolina à u monasteru in anticipu cù a data di visita. Se si sò furtunatu per esse frà i furtunati urigginati da i monaci, dopu à l'urdinariu hà da pudè vedà cù vostri ochji un locu veramente unicu, pagu per a gira à circa $ 30.

Puderete in u giardinu hè pussibile solu nantu à e strade especiale è in una certa seqüència. Questa chjamata ruta forzata per u monasteru di i giardini di i muscuni di Kyoto hè tutta solu per conservà a vegetazione unica, ma dinò per u visitore per avè l'impresione bè, cuncipita da u artistu-creatore.

Cumu ghjunghje è quandu pè visita?

Hè crescente per arrivare à u giardinu di mushi in autobus, chì seguita da l'stazione centrale di Kyoto in u 73 di a strada. Ci hè un'altra via: in trenu à l'estazione Matsuo (a strada di Hankyu Arasiyama), da quandu vicinu à 20 minuti.

U più bonu tempu per visità u giardinu monasteru di Kyoto hè prima di u vaghjimu. I sfondi sfumature di musculu verde si trovanu assai bellu cuntrastu cù u rossu è u pilu amaru di l'arburi. U tempu mediu di a scursioni hè di 1,5 ore. Duranti stu tempu, pudete amparà a storia di l'ortu di i mushii, facenu i più bellissima fotos.