Monasteru di San Gallo


U monasteru di San Gallo o l'Abbey di San Gallen hè un monasteru di l'Ordine di Beneditini in a cità suiza di San Gallu , un Patrimoniu World Patrimoniu da a UNESCO. Hè cunsideratu unu di i monasteri survivanti di l'era Carolingi. Comu a ligenda dici: in u 612 u missiunare irlandese Saint Gul fundatu u monasteru in onore di a riunione miraculosa finita cù l'omi: u santu hà sappiutu per "persuade" l'animali per micca attaccà. Puderia, in u principiu hà custruitu u so cellula è una piccula capanna quì, è u monasteru apparsu. Per più di mila anni, u monasteru era unu di i più influenti in Europa.

Monastru oghje

Prima di tuttu, attrae a catedrale, custruitu in u stili baroccu à a fine di u seculu XVIII in u situ di una vechja chiesa custruita in u XIV sèculu. A so fachada orientali hè corona da dui torres, chì e cume sò fatti in forma di bulbe. L'altura di i turri hè più di 70 metri, sò assai apprezzati è decorati cun un rolu. U frontonu frontevule di a catedrale hè una dicurazioni cù un fresco chì presenta l'ascensioni di a Vèrgine Maria, sottu sò sottu sculture di i santi di Mauritius è Desideria. A facciata nord hè adornada cù stati di l'apòstuli Petru è Pàulu è i sante, chì i nomi sò assuciati à a storia di u monasteru - Gallu, chì a fundò è Othmar, chì diventò u so primu abbati.

A catedrale culpisci cù a so architittura è u decoru di l'interieur: una abbundanza di douleur, stucco, moltu di pittura. A nave centrale è a rotunda sò fatta sottu a direzzione di l'architettu Peter Tumba, chì hà aversi tutta a decorazione di a biblioteca di u monasteru. U pianu di u coru hè statu creatu da Johann Michael Weer, è a fachada orientale da Josef Anton Feuchtmayer. L'altare in stile Imperu era creatu da Josef Mosbrutter, è a pittura di u cupola hè stata fatta da Christian Wenzinger. I murali di u muru appartenenu à u lavu di Yogan è Matias Gigley.

In più di a catedrale, a torre rossa è a Porta di Karlovy, chì anu survivatu da i tempi di u cuminu di u monasteru anticu, à u novu Palazzu, l'Arsinali, a Capela Infantil da u Progetti Felix Kubli è a Cappella di Galla, custruitu in u 1666, meritanu d'attenzione. U patrimoniu monasticu hè circundatu di trè parti da l'edizzioni barocca, chì accetta l'escola, l'amministrazzioni di l'viscuvadu è l'amministrazione di u cantone, a capitale di quale hè a cità di San Gallu.

Nanzu à u monasteru hè a Chiesa Protestante di San Lorenzo, custruita in l'altru gòticu. Inseme, a chiesa è a cattidrali sembranu simbulizà a contradizioni entre l'esplendenza è a pretensione di u cattolicu è l'asceticismu strettu di luteranisimu.

A biblioteca

A bibliuteca di u monasteru di San Gallu hè ricunnisciutu com una di i più belli, è senza dubbitu hè u più anticu di u mondu - data data à u VIII seculu. Hè numinatu com'è Patrimoniu World Patrimoniu grazia à u so valore architecturale è a cullizzioni unica di i libri maghie arregistrati è ricanusciuta cum'è una di e più significativa in Europa. Oghje, i libri di bibliuteche più di dumila mila manuscritti datanu i seculi è u seculu XVII, cumpresi i manuscritti antichi Irlandesi, l'Evangelu u manuscrit Latin, i capelli d'ivori fugliati annantu à l'annu 900, u manuscrittu di a Canzona di i Nibelung, è parechji scroll, chì l'età suprana 2 700 anni.

À l'utturnu i visitatori sò stati pantaloni especiales, perchè l'intaglio di u travagliu di lignu hè ancu un arte objettu. Avete bisogna chì, in l'accessori di a biblioteca, a foto è u video hè pruibitu strettu.

Cumu si avvicinassi u monasteru?

Pudete ottene à a cità di St. Gallen in train da Zurich . L'altezzi di a catedral seranu visibili da l'estazione; avete bisognu à crucià a strada (hè una agenza di viaghju) è andate in una linea recta, è dopu - à a manca.

Pudete visità u monasteru quandu ùn sò micca servizii di serviziu. In ghjorni di simana hè apertu per visitare da 9-00 à 18-00, u sàvembre u stoppinu à travaglià à 15-30. Dumenici pudarete ghjunghje à u monasteru 9-00 à 19-00. A bibliutbra ancu travagliu ogni ghjornu, apre u 10-00, cierra à 17-00, è domu - à 16-00. U prezzu "adultu" tene 12 franchi suvià, studienti è pensioni pò visità l'attrazioni turistica per 10 francs, i zitelli - senza custu.