Museu Olìmpicu (Lillehammer)


U Museu Olìmpicu in Lillehammer in Norvegia hè u solu di a so tipu in u museu più grande di u Nordu di l'Europa. I so urighjini cuntenenu visitori cù a storia di i Jochi Ulìmpici da u mumentu chì nascinu in a Grecia antica à u ghjornu oghje. Ufficialamenti, stu museu hè statu apertu à u 27 di nuvembre di u 1997 da u royal couple Harald è Sonia. Ci sò relìqui è oggetti di u patrimoniu culturale di i Jochi Ulìmpici, durante el periodu chì i Norvegiani participaru è guadagnatu. Serà specialmente interessante per visità u Museu Olimpico Lillehammer per sapone di a storia è di i fanali di i sporti.

Fondo Storicu

U puntu di partenza per a apertura di u museu in Norvegia hè u 17u ghjocu Olympichi d'Invernu in Lillehammer in u 1994, chì aghjunghje più di 1.700 partecipanti di 67 paesi in u mondu. Prima di l'iniziu di a cuncorsu, vinìanu più venduti di 1,2 million. L'audacia entusiasicata hà vistu l'alcune sculputi d'atleti per 16 giorni. Sta cumpetizione hè stata dedicata à a prima esposizione speciale. In prima, un fundu reale privatu hè statu creatu, chì si basa principarmenti annantu à i premiu di l'atleti noruognu, ma l'exhibiti chì representanu solu u so paese nativu ùn sò micca limitati. Ora u museu si trova in a custruzzione di u spaziu sportiu Håkons hall, vicinu à u stadiu Olympic.

Perchè u museu interessante?

L'esposizione di u Museu Olimpico in Lillehammer compresione più di 7 mila vignaghjoli diffirenti, divisu in dipartimenti tematii. Ci era una quantità enorme di simboli olimpichi, spezie unichi è icone, ritratti, video è audio-alleamenti ligati cù a storia di u movimentu Olimpiadi è i partiti di u 1994 avvisu in Lillehammer.

A perla di a cullezzione hè cunsiderata cum'è u specimenu originale - un ovu gigante chì si divide in l'arena durante a apertura di ghjoculi in Lillehammer. Da questu uovo in u celu, volse assai globi in forma di colomi bianchi.

A attenzione particulare hè pagata da i residi lucali in u focu olimpico è u ghjornu propugnatu da l'atleti. I turisti ponu visità una stanza separata, chì abbitate retrattu, biografias curtas e premie di campioni norveddi. Ci hè ancu una esposizione di 24 medalchi d'oru originali, chì crea un ambienti speciali in u museu . Ci hè una scelta spetazione dedicata à i scontri sporti di e donne. Inoltre frà i tesi tistimonii ci sò cuncretizzioni, chì anu ricivutu da a famiglia reale noruega. Parechje cose da a cullizzioni di u museu sò stati ricivuti cum'è rigalu. U salone dedicatu à i Jochi Ulìmpici in Grecia hè assai interessante.

Cume accade à u museu?

L'attrazioni sportivi unicu di Lillehammer ùn hè pocu da l'altru di Olimpiapark. Pudete vede quì per u bus numero 386.