Chjesa di San Giuvanni (Piran)

A Chiesa di San Giorgio in Eslovenia hè nantu à a costa Adriatica. Ci hè nantu à una culletta alta in u vechju centru di Piran. A cità à u Medievu era parti di Venezia, chì si pò vede cun uce nudu. Dopu tuttu, l'architettura hà assai funti Italiani. A ghjesgia diventata hè stata riescituamente ricustruita è ricustruita nova, ma ùn hà micca perde u valore per i Pirani è i marineri passani.

Architettura

Stòrici sustennu ca l'església di San Giorgio fu custruita in u XII seculu nantu à i ruvelli di un tempiu erettu in u IX seculu. Ma e pagine di a storia avianu priservatu solu l'avvenimenti chì avianu da a prima parte di u seculu XVII. In u 1637 a catedrale hà acquistatu u so presentu prisente. L'Italiana Giacomo di Nodari hà travagliatu nantu à u prugettu. Ùn solu dettu u tèmpiu una bella vista, chì aghjunghjenu l'elementi di stili barocchi è rinascimentali, ma ancu anu eraditatu un campanile. A creazione di l'architettu fu inspiratu da u campanile di a torre di a Cattedrale di San Marco. In contraste cù u prototipu, chì hè cascatu à u XX tempu, sipulcenu un cat sottu, u campanile di u tèmpiu in Piran hà statu persone durante 4 seculi è ùn ne ùn detti causa di priaccupazione. Inoltre, hè u puntu principalu di observazione di a cità. L'altura di a torre hè di 99 m, perchè i turisti anu una vista stupente.

Una funzione di l'architettura di u complexu di tempiu pò esse chjamati arcati, chì si intersecani à a forma di una stella. L'internu di a chjesa di San Giorgiu hè chinu di sculture, ma a più attenta hè suggerita per un urganu putenti. Inoltre parechji altezzi di marmurina, chì sò sensu induvia u decoru principali di u hall.

Chì ci hè interessante nantu à u tèmpiu?

George the Victorious hè cunsideratu patronu di Piran. A so imagina pò esse truvata, sia nantu à i novi edifichi in a cità. Cusì hè curiosu di visità u tempiu principali, chì porta u so nome. A chjesa hè aggrutata per una storia grande. Dopu chì u campanile hè stata custruita, u tempiu addivintà u principale frontiere in a ricerca di a cità. Dopu ogni navi chì passava, una torre era visu è i marineri sapianu chì Piranu era davanti ad elli.

A cattidrali hè u locu più impurtanti di a cità. Prima, sustene a influenza di a cultura italiana in a cità slovena, è in segundu, hè u centru di a vita spirituale di i Piranu.

Foto di a Chiesa di San Giorgiu sò venduti in tutti i prudutti di souvenirs. Per rinchjarà a so primacitati annantu à l'altri edificatori, i fottografie spessu facenu chjosi da una vista di u vinu d'u paese, induve hè chjaramente visibile cumu quella chjuchi cù culori rossi si sò fittezza à a catedrale, è cumu altru campanile hè stata annantu à l'altri.

Cumu ghjunghje?

In a parte antica di Piran ùn và micca trasportu publicu. A più stante hè di 800 metri da u tèmpiu. Hè chjamatu "Piran", è tutti l'autobus di cità si n'andà. Circundente hè u centru di ciclo di bicicletta, induve pò piglià dui carrieri è un passaghju di 5 minuti à a St George's Church. U modu hè quì ciò chì segue: prima avete bisognu di trasfirì à a strada Adamiceva ulica, poi turnate in Ulica IX Korpusa, dopu à 120 m turnate nantu à Tartinijev trg è dopu à 150 m turnate à Cankarjevo nabrezje, chì vi darà à a cattidrali.