Wickets - ricetta

Wickets (sò presotii, carols) sò pastici tradiziunali in a culinaria Kareliana, ricorda à i nostri shanki cù casgiu o patate . Wickets sò petite tanniculi di pasta di cente à pezzi diversi (cereali, manciari, patate, funghi, furmagliu), putti, viti, o panificà. Wickets pò esse di varii formi: annata, ovale, cù quattru, cinqui, sei è ancu sette volte. I fiurati sò oghji dumandati o tuttati.

A tradizione di preparà ghjudicate hè generalizada non solu in Karelia, ma ancu in u Nordeste di a Russia, più di l'urali è in Finlàndia, induve sò chjamati kalittoa o karjalan piirakka, littéraire "Karelian pies" (finlandese).

Karelian dicenu dinò nantu à a preparazione di ghjudicazioni: "Kalittoa - kyzyy kaheksoa" significa literalmente "dumande Wicket oghje". In fattu, per preparà travaduli tradiziunali, avete ottu ottu cumpunenti: farina di centaure, iogurt, latte, acqua, sal, crema agria, mantra e ripieno.

Ricetta di cunzadenza di Karelian da farina di centu cù patate

Ingredients (12 wickets)

Per a prova:

Per u riposu:

Preparazione

Primu stuffing. Scoremu i fracche patate, un pocu frisu è intrecciate in purcocate. Aggiunna un ovu fattu di ritmu affucatu è u mantellu funtu. Aggiungereghja pocu, cunghjocu currettamente à l'omonimia è fassi risirvate, fate chjudarà.

Avà a massa. Mettemu in a crema agria è u latte. Mi avemu mischiendu. Sieve in un tastu di farina di centaure, aghjunghjenu un salottu è, aghjustà a so aghja crema agria, mettite a pasta. A pasta debe esse elastica è suppli. Scopre in un film di nutizie (o cogliu a tazza cun una bagnera siccita) è lasciate entre 20-30 minuti.

Comu coccia wickets?

Quandu a massa hè spaziata bè, fate un "sausage" è divivide in 12 parti appressu à uguali (à questu puntu hè pussibule attraversà u focu in u fornu, falla calmu in anticipu). In a superficia di u travagliu tuttu annutatu cù a farina, pudemu scambià e tanniculi cun caghjà cù un grosu di 1,5-2 mm (chì dopu una certa pratica hè faciule è faciule). Spread in u medio di ogni pastellu per 2 tbsp. spese di u riposu. Nant'à i dui bighi avemu turnatu i canteri à u mezzu è lampà cun un intervallu d'apprussimatè di 1 cm. È l'aghju pezzi di forma ovale sò ottigati. Pudete, sicuru, dà studette è forma round, perchè a tradizione sacra di coccia sta furfetta hè volta à i culturi solidi antichi. Pudete fàglie poligonale.

Femu. Trascendendu cù cura di i wickets nantu à una vaca di furmagliu, oliatu (averia bonu di sparà cun cartazzu di pezzu, è poi lubricate). Pudemu una baking panera cù wickets in un forno caliendu à 180-200 gradi. Focu per 20 a 25 minuti. Per ognuna di i wickets caliumenta pronta, mette un pezzu di mantra è anche u furmagliu nantu à a cima. Avemu l'aspittendu à u furmagliu per pudè schisticate. Àutri 15 minuti, bisognu à aspittà chì i wickets sò un pocu stiff. Avemu a serve a tavola è diventene un bellu pratiche di a cucina nordiana. Per wickets pudete serve tea, coffee, infusions a base d'arba, zucchera, yogurt. Ogni ricette di wickets, chì sò prisintati attualmente, sò cunnisciuti.

A voti la massa hè fatta da una misura di centole è farina di granu. In i vechji tempu, u triglu in i parti di u nord ùn hà micca criscenu, perchè a farina di granu era troppu caru.

Cum'è u rinfrescante, pudete adupicà u sughjettu, u risottu o altri pezziemi cunfunnati cù setti picchi. U funnu pò esse usatu salate o marinatu - è sò prevenuti. Pudete utilizà funghi freschi, in questu casu sò precu o cottu cù cipote - ancu assai gustoso.