Chjesa di u prufeta Elijah


In Cipru, in Protaras, ci hè a Chiesa Ortodoxa di u Profeta Ili, o u Tempiu d'Agios Elias. Hè situatu nantu à una muntagna à una altitudine di quasi 115 metri sopra u nivellu di u mari. Un petit temple hè fattu di petra in u classicu Bizantinu. A ghjesgia hà una grande cupola rossa cù un picculu piume è una croce in a cima, è dinò un petit campanile cù un ascencu separatu. Per ghjunghje à u tèmpiu, avete bisognu à 170 passighjà.

Storia di u tempiu

Sicondu a legenda, in u IX seculu aC, Diu mandò u profeta Elia à a terra per diretta i veri persunali riali à u percorsu. Ma u re di Israeli, Ahab è a so moglia, Jezebel, dicenu chì ùn avianu micca un attu di peccatu è quasi hà tombu u prufeta in un locu di crueltà. Ilya fu statu espulsu da a cità in disgrace, è era furzatu da cercà refuge in caves. Un ghjornu una bona donna hà truvatu è aiutò. Cumu simile di u so gratitude, u prufeta Ilya guarì u so figliolu gravemente enfertu.

A Chjesa di u Prufeta Elià hè una cattidrali attraecia Ortodevule, l'età di quale hè circa 600 anni. In origine, u tempiu era fattu di legnu, ma per a fragilità di i chjusi di lignu è i venti forti nantu à u muncellu fù decisu di ricustruisce u tempiu, è anch'ellu chjappà da a petra. Da u puntu di vista storicu, a Chiesa di u Prufeta Eliasi in Protaras ùn hè micca valore, ma hè definitu un unu di l'adornamenti di a cità. Sicondu a legenda, quand'elli cullà nantu à u tèmpiu, deve cuntene i passi è ricurdate u so numeru. Dopu avè esaminatu u tempiu, quandu hè falendu, deve cuntene i passi da novu è se u numaru hè u listessu, i vostri peccati serà pardunatu.

Ciò chì vede?

L'internu di u tèmpiu di u Profeta Elià hè abbastanza simplice è sustinutu in u stilu di e chietesi Ortodoxi. Un altru altu modestu di lignu, i mura sò imbruttati da i freschi, chì ponanu scene biblicu è i santi ortodoxi, è, longu u perimetru di a chiesa, longu i muri, ci sò e stufa per u restu. Inside, clean, cosy è tranquillu, senza impatrunirisi inghjustificà e candele per i parrocchiale. Ogni annu nantu à u 2 di augustu, u ghjornu di a memoria di u Profeta Elià, a chiesa hè in serviziu, è una fiera hè urdinata nantu à u territoriu di a chjesa.

In u scuru, quandu i lighjini sò vultuli, u tempiu ferma bella. À a notte, ùn ci hè casi micca turisti, perchè ùn pudete liberamente entre in u tèmpiu è esse solu cun sè stessu è cun Diu. In ocasu à a luce di circunspective nantu à u territoriu à u circondu di u tèmpiu, organizanu e rendimenti di nuit. A prupietà vicinu à a Chiesa di u Prufeta Elià hè un "arbre di i desiderii", induve pudete fà un desideriu è per esse attentu chì tocca attaccà una cinta o un pannu in una ramu. Prima di inizià a descentione da u monte, assicuratevi di attentu à a vista panoramica chì si opens à i Protesi inseme è l'ambienti di u fiumu .

Cumu ghjunghje?

Sè vo site in Protaras, a Chiesa di San Eliasi hè locu à una distanza di pocu di pocu da ogni locu in a costa. Da Ayia Napa via Φανός, piglià l'autostrada E330 circa 7 km vicinu à a muntagna di a chjesa. A Chiesa di u prufeta Eliasi hà travagliatu ogni ghjornu, è e porte di a chjesa sò aperti à a congregazione à u ghjornu.