Ravanusa - bona è mala

U ravane hè una pianta di a famiglia di u col, dà razzi edificanti, chì anu un gustu persicu caracteristicu, per u cuntenutu di oliu d'ole morta. U razziali di ravane sò inturnuidi (in spindle spindle spindle), solitu rossu, biancu-rosa, viole, o giallu.

U ravane hè cultivatu bè, hè cultivatu in modu apertu è in serdi. Diversi varietà di questa alive sò cunnisciuti (per l'urigine distinguiscenu trà e gruppi europeu, chinese è japunesi).

Chì ci hè utile di ravane?

L'usu di ravanu per u corpu umanu hè indiscutibile. I pruprietà ùtule di ravane sò causati da altu cuntenutu (in particulari in a razziali) di diversi sustanzi utili, à dì: vitamini (A, B1 è C) è elementi traccia (composti valuati di potassiu, fosforu è ferru). In ravanna cuntenenu à acidi nicotinici è fibri vegetale.

In u prugnamentu di primavera dopu l'inguerni friddi prolongati, ravane prumove a ristaura rapida di l' immunità . Praticelli cù ravanu sustegnu l'energetichi di i peristaltisi intestinali è a normalizazione di a secrezioni di a bile, chì migliurà u travagliu di i sistemi excretori è di u sistema digestivu di u corpu umanu. In ogni modu, cù l'exacerbamentu di i prublemi gastrointestinali, l'usu di ravanu avissi da esse limitattu.

Radish mellora i ghjunti è u tonu generale. Questa razza maravigghiusa pruduca l'appetite è, à causa di u cuntenutu di potasio, hà propietate anti-edematosa. Particularmente radiche hè utili per obesità, gout, diabetes.

L'usu di ravane improvesa a prublema di a pelle è di complexione, prumove un bonu travagliu di u cardiovascular, pruvucalla sangue è e toxine, reduci u nivulu di "colesterol dolore".

Ci hè una parolla chì l'antocianali cuntenuti in u ravanu impediscenu l'emergenza è u sviluppu di variatori neoplasmi.

Beneficu è dannu di ravanu

Sustanti naturali - phytoncides, contained in radish - antibiotici naturali. Cusì, cù ravanu in u periodu di primavera, avemu pruteggiutu di i friddi è di e malatie infraregulante.

U primu cumbagliatu à riferimentu in cuntrappi hè e malatie gastrointestinali, cum'è gastritis è ultracute. In questu casu, l'usu di ravanu deve esse limitattu è crescenu in a dieta senza altru ch'è una volta per a simana, per evitari l'exacerbamentu di i malatii.

Unu devi esse attentu ancu per quelli chì avianu prublemi cù a glutine di tiroïde, perchè i glucosidi cianogeni cuntenuti in u ravanu pò causà un vacettu.